pt

زهرا محمدنژاد و زهرا نعمت‎الهی برگزیدگان پنجمین دوره دستان شدند

۲۰ خرداد ۱۳۹۸

طی مراسمی زهرا نعمت‎الهی نویسنده و زهرا محمدنژاد تصویرگر کتاب «دختر حنا» به عنوان برگزیدگان پنجمین دوره مسابقه خلق کتاب تصویری دستان معرفی شدند.

به گزارش روابط‎عمومی انجمن تصویرگران ایران، طی مراسمی در موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران ضمن معرفی زهرا نعمت‎الهی نویسنده و زهرا محمدنژاد تصویرگر کتاب «دختر حنا» به عنوان برگزیدگان نخست پنجمین دوره مسابقه دستان از آنها و همچنین از فرزانه رحمانی برای متن کتاب «من یک فضانوردم»، تینا حیدری برای تصویرسازی کتاب «من یک فضانوردم»، ملیحه شاهرخی برای متن کتاب «ابر بازیگوش»، رضا میرشجاعی برای تصویرسازی کتاب «ابر بازیگوش»، زهرا شاهی برای متن کتاب «نارگوول» و محبوبه یزدانی برای تصویرسازی کتاب «نارگوول»تقدیر شد.
بر اساس پیش‎بینی‎های انجام شده قرار است خالقان کتاب برگزیده به عنوان جایزه با حمایت موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در سال جاری به یکی از نمایشگاه‌های خارج از کشور اعزام شوند.
در بخشی از این مراسم قادر آشنا، مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این کارگاه‌ها گفت: علاوه بر ضرورت تحلیل این پنج دوره، امیدواریم بتوانیم ضمن استفاده از تجربیات دوره‌های قبلی به یک سند و تفاهم‌نامه همکاری بین انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و انجمن تصویرگران ایران برسیم تا با تدوین یک اصل و سند راهبردی و اجرای آن شاهد افزایش کیفیت برگزاری دوره‌های آتی باشیم.
همچنین در ادامه رئیس هیئت‌مدیره انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، یکی از اهداف برگزاری این کارگاه‌ها را ارتباط بیشتر تصویرگران با متن و ارتباط نویسندگان با تصویر دانست، گفت: ایده برگزاری کارگاه خلق کتاب تصویری در جلسه مشترکی بین انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، انجمن تصویرگران ایران، موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل گرفت تا در این رویداد مشکلات تاریخی بین تصویرگر و نویسنده برطرف شود و یا به حداقل برسد و دو طرف به فهمی مشترک در خلق یک اثر برسند.
علی بوذری، مدیرعامل انجمن تصویرگران ایران، نیز با تاکید بر لزوم استمرار این کارگاه و مسابقه گفت: با برگزاری این کارگاه‌ها اکنون ما تصویرگران جوانی داریم که می‌توانند داستان بنویسند و با نویسندگان ارتباط پویا و سازنده‌ای را در خلق اثر برقرار کنند. این حرکت خوبی است و امیدوارم ضمن حفظ اصل ایده با آسیب‌شناسی به منظور اجرای بهتر، تغییراتی در شیوه کار به وجود آید.

آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه