pt

ماخذشناسی تصویرگری منتشر شد

۳۰ مرداد ۱۴۰۱

کتاب «ماخذشناسی تصویرگری» به همت شورای کتاب کودک و انجمن تصویرگران ایران و توسط انتشارات پویانما با همکاری دانشگاه هنر به چاپ رسید.

این کتاب شامل اطلاعات بیش از 2300 کتاب و مقاله (یادداشت، مصاحبه، میزگرد و نشست) است که از سال 1357 تا 1399 با موضوع تصویرگری و کتاب‌های تصویری به چاپ رسیده است. 
کتاب «ماخذشناسی تصویرگری» شامل دو پیشگفتار از خانم نوشین‌آفرین انصاری و آقای دکتر محسن حسن‌پور و یک مقدمۀ علمی به قلم سیده طرفه ابطحی‌نژاد مقدم، علی بوذری و ماندانا رضوی‌زاده است. کتاب در چهار بخش اصلی، شامل «کتاب، کاتالوگ»، «بخش‌هایی از کتاب»، «مقاله»، «نشست‌ها، میزگردها و مصاحبه‌ها» تنظیم شده است. برای دستیابی آسان‌تر به اطلاعات کتاب، پنج نمایه «اسامی»، «عناوین، کتاب‌ها و مقالات»، «ناشران و موسسه‌ها»، «نشریات» و «نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها» به انتهای کتاب افزوده شده است.
تصویرسازی جلد کتاب برگرفته از پوستر اولین دوسالانۀ آسیایی تصویرگری تهران (1370) اثر شادروان مرتضی ممیز با طراحی گرافیک عباس خانقلی است. «ماخذشناسی تصویرگری» به عنوان ابزار پژوهشی برای پژوهشگران و علاقه‌مندان حوزۀ تصویرگری و کتاب‌های تصویری برای یافتن منابع مورد نیاز پژوهش توصیه می‌شود.
برای تهیه کتاب می‌توانید به شماره زیر در واتس‌اپ (آقای رضایی، انتشارات پویانما) مراجعه کنید:

Wa.me/+989121169006


آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه