pt

تصویرگر ایرانی برنده جایزه بین‌الملل، پنجاه و دومین نمایشگاه قلم طلایی بلگراد شد

۲۳ آذر ۱۴۰۲
بر اساس اعلام سایت رسمی هفدهمین دوسالانه تصویرگری بلگراد‌، سعیده احمدی از ایران برای تصویرسازی کتاب/ نمایشنامه «تک گویی های دخترانه» نوشته جمشید خانیان، جایزه بین‌الملل این دوره را از آن خود کرد.
در بخش نهایی این مسابقه که انتخاب آثار در دومرحله انجام شده است،122 هنرمند تصویرگر از سراسر جهان آثارشان به نمایشگاه و کاتالوگ این دوره راه یافته و این آثار از 12 دسامبر 2023 در یکی از بناهای تاریخی و فرهنگی شهر بلگراد صربستان به نمایش عموم گذاشته شده است.
همچنین در بین تصویرگران نهایی راه‌یافته به نمایشگاه، نام 38 تصویرگر ایرانی دیگر نیز دیده می شود که از نکات برجسته و حائز اهمیت این دوره است.
جوایز نهایی این دوره شامل جایزه بزرگ قلم طلایی به تیانا کنژویچ، جایزه بین‌الملل قلم طلایی به سعیده احمدی، دو نشان پلاک به دژان ماندیچ و الکساندرجورجویچ و سه جایزه نیز از سوی ناشران به سه تصویرگر دیگر تعلق گرفت.

این مسابقه هر دو سال یک بار توسط انجمن تصویرگران هنرهای کاربردی و طراحان صربستان برگزار می شود و تصویرگری‌هایی برای کتاب، مجله، روزنامه، انیمیشن و سایر رسانه‌های الکترونیکی را شامل می‌شود.

اسامی راه یافتگان ایرانی نهایی به نمایشگاه و کاتالوگ قلم طلایی بلگراد در سال 2023 به شرح زیر است:

مونا آملی، مهناز ابراهیمی، سیده حکیمه ابراهیمی بروجنی، سعیده احمدی، ‎معصومه اشرفی، ‎امیر اعلایی، ‎سلیمه باباخان، ‎سمانه بهروز، ‎ژیلا پاشایی، آمنه پورخلیل، ماهنی تذهیبی، ‎ساناز حامد، ‎سحر خالقی، ‎رضوان خاوری، ‎حمیده خسرویان، ‎فاطمه خسرویان، ‎مهرناز رشنو، زهرا رمضانی، سیما ریحانی، زهرا زرین پور، مریم طهماسبی، میترا عبدالهی، شیرین فتح الهی، مارال فروزش، نرگس فیاض، هاله قربانی، عاطفه قنبریان، ابراهیم گنجیان، آنیتا متقی، سمیه محمدی، نرگس محمدی، فرحناز نجفی، مینا نعیمی، فاطمه نیکخواه، مهسا هدایتی، صنم هوش ور، یگانه یعقوب نژاد و مریم یکتافر.

انجمن تصویرگران ایران ضمن تبریک به هنرمندان راه یافته و آرزوی موفقیت برای اعضای انجمن و دیگر هنرمندان، از زحمات صمیمانه خانم میترا عبدالهی برای اطلاع رسانی هایی که پیش و پس از نمایشگاه داشتند، کمال تشکر را دارد.

منبع تصاویر و اطلاعات نمایشگاه : http://www.ulupuds.org.rs/Aktuelnosti.htm

Pozivnica52-ZP-web.jpg DSC_9396.jpg BLJ_5977.jpg DSC_8422.jpg DSC_8362.jpg DSC_8428.jpg DSC_8421.jpg DSC_8309(4).jpg WhatsApp Image 2023-12-14 at 23.27.22.jpeg
آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه