pt

فراخوان مسابقۀ فرفرۀ طلایی 2024

۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی انجمن تصویرگران ایران، مسابقه تصویرگری فرفره‌ طلایی چین یک مسابقه بین‌المللی تصویرسازی است که هر ساله به عنوان بخشی از نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودکان چین شانگهای (CCBF) و با حمایت انجمن مطبوعات و انتشارات شانگهای برگزار می شود. این مسابقه از زمان تاسیس (2015) مکانی را برای تصویرگران نوظهور فراهم کرده است تا استعداد خود را به نمایش بگذارند. هدف آن ایجاد پلی بین تصویرگران و ناشران کودک، در سطح محلی و در سطح جهانی است. همچنین با برگزاری این مسابقه به صنعت کتاب کودک چین جان تازه‌ای بخشیده شده است.

شرایط شرکت در مسابقه

1) برای شرکت در مسابقه، تصویرگران باید بین 16 تا 39 سال سن داشته باشند (متولدین بین 1 ژانویه 1985 تا 31 دسامبر 2008).

2) صرف نظر از ملیت، تصویرگران حرفه‌ای، دانش‌آموزان هنرستان و سایر علاقه‌مندان به تصویرسازی می‌توانند به صورت رایگان در مسابقه شرکت کنند.

3) ثبت نام می‌تواند توسط هنرمندان، انجمن‌ها و سایر سازمان‌های شخص ثالث انجام شوند.

4) انتشاراتی که مایل به ورود آثار هنری به نمایندگی از تصویرگر هستند، مجاز به ارسال آثار هنری هستند که در کاتالوگ کتا‌ب‌هایشان به ثبت رسیده است.

5) مسابقه فرفره طلایی چین در دو دسته انتشارات کتاب و تجاری برگزار میشود. شرکت‌کنندگان می‌توانند انتخاب کنند که در هریک یا همزمان در هر دو دسته شرکت کنند، اما برای هر دسته فقط یک اثر می تواند ارسال شود.

6) این مسابقه هیچ اثری که توسط هوش مصنوعی (Ai) ایجاد یا اصلاح شده باشد را نمی پذیرد.

7) تصاویری که قبلاً به فرفره طلایی ارسال شده‌اند، واجد شرایط ورود مجدد نیستند.

بخش‌های مسابقه

الف) تصویرسازی کتاب

1) هیچ محدودیتی برای مضمون و محتوای ورودی وجود ندارد، مشروط بر اینکه برای تصویرسازی کتاب کودک مناسب باشد.

2) این مسابقه آثاری که به صورت دستی، دیجیتالی یا با تکنیک‌های ترکیبی ایجاد شده‌اند را می‌پذیرد.

3) یک شرکت‌کننده باید پنج تصویر با یک موضوع ارسال کند. آثار هنری باید همراه با یک متن توضیحی به زبان انگلیسی (حداکثر 500 کارکتر) باشد که کار آنها و ابزار/تکنیک‌های مورد استفاده در خلق آن را توصیف کند.

4) تصاویر ارسالی باید بدون هیچ متنی باشد، مگر اینکه متن عنصر جدایی‌ناپذیر تصویر باشد.

5) تصاویر ارسالی می‌تواند منتشرشده یا منتشرنشده باشد. در صورت انتشار، تاریخ چاپ آنها نباید پیش از ژانویه 2021 باشد. برای کارهای منتشر شده، شماره شابک، نام انتشارات، کشور و اولین تاریخ انتشار باید در صفحه اطلاعات کار پر شود.

ب) تصویرسازی تجاری

آثار باید موردی از تصاویر مورد استفاده در کاربرد تجاری باشد.

1) یک شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر پنج تصویر ارسال کند که باید شامل موارد زیر باشد:

1. تصاویر اصلی همراه با توضیحاتی در مورد ابزار/تکنیک‌های مورد استفاده در ایجاد آن.

2. تصاویر برنامه تجاری، که می تواند ارائه واقعی محصول یا رندر/تصاویر مفهومی برنامه باشد.

2) یک شرکت کننده همچنین می تواند اسلایدهای ارائه پاورپوینت ویا فایل‌های ویدئویی را به عنوان توضیحات تکمیلی برای ورود خود ارسال کند.

3) برای همه آثار سفارش داده شده، سفارش دهنده، آژانس طراحی/تبلیغات (در صورت وجود)، و نمایندگی شرکت کننده یا نماینده هنرمند (در صورت وجود) باید مشخص شود.

روش ارسال

تنها صفحه رسمی ثبت‌نام و ارسال، وب سایت رسمی فرفره طلایی http://www.ccbookfair.com است.

لطفا فرم ثبت‌نام را پر کرده و آثار خود را بصورت آنلاین ارسال نمایید.

تمام تصاویری که با تکنیک‌های دستی اجرا شده‌اند باید با وضوح بالا اسکن شوند.

آثار باید دارای معیارهای زیر باشند:

1) فرمت: JPG یا PNG

2) اندازه: کمتر از 20 مگابایت برای هر تصویر

3) وضوح: 300 DPI یا بالاتر

4) اسلایدهای ارائه پاورپوینت: اندازه کمتر از 50 مگابایت

5) ویدئو: فرمت قابل قبول برای MP4، MPEG، AVI، MOV، MPG و اندازه کمتر از 500 مگابایت

تاریخ‌های مهم

11 ژوئن 2024، ساعت 23:59 به وقت چین (22 خرداد 1402)

زمان ارسال: 29 مارس تا 11 ژوئن 2024 (10 فروردین تا 22 خرداد 1402)

اعلام اسامی فینالیست‌ها: 5 سپتامبر 2024 (15 شهریور ماه)

اعلام برندگان جوایز: 15 تا 17 نوامبر 2024 (به عنوان بخشی از نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک شانگهای) (25- 27 آبان)

جوایز

الف) بخش تصویرسازی کتاب

جایزه بزرگ فرفره طلایی برای هنرمند چینی (یک برنده): بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک بولونیا 2024 (بلیط و اقامت) به همراه تندیس جشنواره و لوح تقدیر.

جایزه بزرگ فرفره طلایی برای هنرمند بین‌‌المللی (یک برنده): بازدید از نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب کودک شانگهای چین 2024 (بلیط و اقامت) به همراه تندیس جشنواره و لوح تقدیر.

جایزه تشویقی (سه برنده): لوح تقدیر.

جایزه منتخب ناشران، بازدیدکنندگان و کابران شبکه‌های اجتماعی (یک برنده): تندیس جشنواره و لوح تقدیر.

ب) بخش تصویرسازی تجاری

جایزه بزرگ (یک برنده): یک قرارداد تجاری به ارزش 5000 یوان (شامل مالیات) برای محصولات مشتق شده CCBF همراه تندیس جشنواره و لوح تقدیر.

جایزه تشویقی (سه برنده): لوح تقدیر.

برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس زیر مراجعه کنید:

http://ccbfgoldenpinwheel.com.cn/en/index/introduction

و یا به‌ آدرس زیر ایمیل بزنید:

ccbf.goldenpinwheel@bfchina.net

banner(1).jpg
آگـهـی  
Advertisement

اشتراک خبرنامه