سلام آقای بهمنپور
۲۵ خرداد ۱۴۰۵شانزدهمین نشست تخصصی ماهیانه انجمن تصویرگران ایران
درباره و به یاد محمودرضا بهمنپور
نقش محمودرضا بهمنپور در بقا و توسعه تصویرگری معاصر ایران از اوائل دهه ۷۰ و بنیانگذاری دوسالانههای تصویرگری آغاز شد. او در سالهای شکوفایی فرهنگی همان دهه، سهمی تعیینکننده و روشن در تأسیس انجمن تصویرگران ایران داشت و اولین دوره هیأتمدیره آن را با قبول مدیرعاملی انجمن همراهی کرد.
او همواره در جایگاه چهرهای فرهنگی و دوست راستین هنرمندان، و همزمان در مقام بنیانگذار و مدیر نشر نظر، ارتباط ریشهدار خود با جامعه هنرمندان و حرفه تصویرگری را حفظ کرد. بهمنپور دهم اردیبشهت ۱۴۰۵ ظاهراً از میان ما رفت اما یاد و نقش او ماندگار شد. شانزدهیمن نشست تخصصی انجمن تصویرگران با نام «سلام آقای بهمنپور» سلامی دوباره به او و نقش ماندگارش است.
در این نشست دوستان و همکاران او سخنرانی خواهند کرد؛ فریده شهبازی، آلما بهمنپور، محمدعلی بنیاسدی، فرشید شفیعی، کمال طباطبایی، محبوبه یزدانی و کیانوش غریبپور با میزبانی شادی هاشمی درباره او سخن خواهند گفت.
بخش مهمی از این نشست، تماشای برشهایی از نسخه تصویری گفتوگوی کیانوش غریبپور با محمودرضا بهمنپور است. این گفتوگو یکی از اپیزودهای پادکست عارض با موضوع بیست سالگی انجمن تصویرگران ایران است که برای اولین بار، نسخه ویدیویی آن با ارائه علیرضا احمدی، مدیر تیم عارض، دیده خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی انجمن تصویرگران ایران «سلام آقای بهمنپور» ۲۵ خرداد، ساعت ۱۷ در سالن شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار میشود. حضور برای همگان آزاد است.